De bedste egnede forhold i forbindelse med ejendomsadministration
Når man har at gøre med ejendomsadministration på dagligt basis, så taler man om, at man er ejendomsadministrator eller ejendomsinspektør i nogle instanser, ofte endda også samtidigt.
Beskæftiger man sig med opgaven i et mindre omfang, så kan man måske nøjes med at gøre det i nogle ledige stunder under ens almindelige arbejde, hvis man antager, at man som administrator blot gør dette for at tjene lidt ekstra ved siden af, fordi man synes, det er sjovt, eller ganske enkelt fordi, der ikke er så mange ejendomsforhold at tilse.
Men lad os så sige, at man er ejendomsadministrator over flere ejendomme, for der praktisk talt er noget at forholde sig til fra morgen til aften på åbningstiderne for ejendomskontoret – og også udenfor de vante arbejdstider – så er der pludselig noget at se til hele tiden, og det er måske den beskæftigelse, man lever af.
Så er det vigtigt, at man har indrettet sig et kontor til dette.
Dette kontor ligger ofte i forlængelse af de ejendomme, man administrerer, så beboerne, fælleslokalerne og videre kan varetages nemt derfra, hvor man selv er, og så beboerne nemt at få fat i en og ved, hvor man er.
Desuden kan man have behov for at sende flere mennesker ud til forskellige opgaver ved de ejendomme, man administrerer, og så er det vigtigt, at de har dette hovedkontor, som de kan henvende sig til, hvis der er nogle spørgsmål.
Er du på farten, så er det vigtigt, at du altid har en telefon med dig, enten med viderestilling eller som mobiltelefon, der altid er åben i arbejdstidspunkterne.
På kontoret er det vigtigt med en arbejdscomputer og gerne en masse skabe til at have fysiske dokumenter såsom lejeaftaler liggende, så man nemt at finde rundt i dem via et fornuftigt system, hvis der skulle være spørgsmål vedrørende disse.