Der er altid noget at lave som mekaniker på et autoværksted

14 December 2020
Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Der sker konstante forandringer på en arbejdsplads, og et autoværksted er ikke meget anderledes på den facon.

Det kan være alt fra, at man bliver en del af en kæde af autoværksteder, at der kommer ny ledelse til, at man skal forandre arbejdsformen, der kommer nye medarbejdere til, man skal fremtidssikre sig med videre.

Alle de tiltag – og flere – skal gerne sørge for, at butikken ikke bare løber rundt, men at den også kan klare sig fremover.

Dog sker der også nogle ting, som man ikke rigtig kan helgardere sig mod, hvilket måske medfører besparelser, afskæringer med videre, og det kan jo betyde en fyreseddel for nogle.

Ofte tager man så fat i dem, der er de nyeste ansatte, men det er ikke altid en garant. Måske har man været ineffektiv, eller man har ikke omstillet sig ordentligt til den nye produktionsmåde som mekaniker.

Skal man sikre sit arbejde som mekaniker, så må man gøre sig uundværlig.

Gå til hånde og yd en indsats

Alle medarbejdere elsker en kollega, der lige træder til, når der bliver kaldt på en, og man er en endnu mere skattet medarbejder, hvis man lige spotter nogle hængepartier, man ellers aldrig når, som man så lige kan fikse.

Man skal ikke være bange for at gøre den slags, selvom man ikke er blevet bedt om det – så længe det ikke går udover, hvad der eventuelt kan være en del af ens jobbeskrivelse eller gå udover de beføjelser, som er indforståede, så man får problemer med fagforeningen.

Er man i tvivl, så kan man lige spørge, uden det skal virke som at kysse bagdelen hos chefen.

For hvis chefen og ledelsen kan se, at man altid har noget at lave, løser de små ender, og man bliver værdsat af de andre, så er man lidt bedre stillet til at klare en fyringsrunde end den dovne skid ovre i hjørnet.

More articles