Din visuelle identitet er afgørende for din succes

03 July 2019
Kamilla Sonne

editorial

I en tid hvor flere og flere virksomheder rykker online, handler det om at skille sig ud. Men på den gode måde. Det kan nemlig være svært ikke at drukne i mængden af konkurrenter og start-ups, som alle tilbyder det samme som dig. Men som en klog mand engang sagde – man sælger ikke et produkt, man sælger et brand. Og det brand starter med en visuel identitet. Den visuelle identitet er med til at sikre, at du bliver husket og genkendt af din målgruppe. Derfor kan det godt betale sig at sætte en erfaren og professionel grafisk designer på opgaven med at skabe en både lækker, genkendelig og i øjenfaldende visuel identitet for netop din virksomhed.

Hvad er en visuel identitet?

Den visuelle identitet er et samlet begreb, der dækker over alt det grafiske arbejde, der kendetegner din virksomhed. Det vil sige alt fra logo og hjemmeside til banners og nyhedsbreve. Der skal helst være en rød tråd i designet, fx en bestemt skrifttype eller farveskala. På den måde skaber man et helhedsindtryk hos kunden, som gør, at man bliver genkendt og husket. Og det er noget, der er med til at sikre, at kunden vælger dig frem for konkurrenten – hvilket i sidste ende genererer flere salg og mere omsætning.

Få professionel hjælp

Måske virker det en smule uoverskueligt at skulle finde på en visuel identitet til din virksomhed ud af det blå. Heldigvis er der professionel hjælp at hente. En grafisk designer er ikke kun i stand til at skabe designs, men også udtænke dem. En grafisk designer har stor erfaring og viden om, hvad der virker. Derfor er det ofte en investering at gå til en grafisk designer og få hjælp til udarbejdelse af din visuelle identitet. Gå til https://www.damgraphics.dk/, hvis du vil læse meget mere om det.

More articles