Overvej disse ting før du kontakter en tekstforfatter
Som udgangspunkt kan du altid tage fat i en tekstforfatter eller et contentbureau. Der er dog visse overvejelser og forberedelser, du med fordel kan gøre dig forinden. Dem prøver vi at kigge mere på i denne artikel.
Overvejelser før du kontakter en tekstforfatter
Hvilke tekster ønsker du hjælp til?
Det er klart til din fordel, hvis du har gjort dig tanker om, hvad du ønsker tekstforfatterens hjælp til. Ønsker du hjælp til at oversætte hele din hjemmeside, fordi du står til at skulle lancere et nyt produkt eller en kampagne i udlandet? Ønsker du hjælp til at lave blogindlæg omkring bestemte emner? Eller ønsker du generelt hjælp til tekster omkring dine forskellige ydelser?
Når du har gjort dig tanker som disse, så kan det også være nemmere for contentbureauet eller tekstforfatteren at hjælpe dig videre. Hvis du er på bar bund, så kan du selvfølgelig også få god rådgivning og hjælp fra din tekstforfatter.
Hvordan skal teksterne skrives?
Med denne overskrift menes der bl.a. hvem teksterne skal rettes mod. For jo mere end tekstforfatter kender til din målgruppe, desto bedre og mere relevante kan teksterne opfattes for dem – og det bør du være interesseret i. Når din målgruppe finder dine tekster interessante, aktuelle, dragende og levende, så er der større chancer for, at de bliver i ekstra lang tid på din hjemmeside, og at de konverteres til kunder.
Hvor mange ord skal der skrives?
Noget du også kommer til at forholde dig til er, hvor mange ord der skal skrives. Det kan dog være ret svært selv at vurdere, og det kan være en god idé at sparre med din tekstforfatter omkring det. Hvis du f.eks. gerne vil have, at teksterne også skal være velansete af Google, så kan der være fordele ved, at visse tekster har en særlig længde: https://wordpens.com/