Facadeskilte er alfa og omega

23 September 2020
Johanne Hansen

editorial

Hård konkurrence 

Hvis du som butik, skal gøre opmærksom på dig selv, er det vigtigt, at dine kunder ser dig. De skal lægge mærke til dig. Og vigtigst af alt; så skal de kunne genkende dig. Det kan være svært, når der er så mange om budet. Men dette gør det ikke mindre vigtigt!

Skil dig ud

Forestil dig, at du går ned af Strøget. Der er skilte og logoer over det hele. Her er det vigtigt, at et skilt ikke skal vurderes, tænkes over og tygges på, men at man med det samme genkender butikken og dens værdier. På den måde skiller man sig ud, og ens potentielle kunder har hurtigere ved at både finde og genkende ens butik. 

Dette kan gøres ved en nem og behjælpelig måde: facadeskilte. Ved at gøre brug af facadeskilte, opnår du en form for awareness, når folk går forbi din butik. Her kan du med lidt god vilje benytte dig af følgende tips, når du udvælger dig dit facadeskilt:

1: Vis dit brand

Vis dit brand i form af farver, genkendelige skrifttyper og hvis plads eventuelt logo. Omvendt kan et par velkendte initialer også gøre det. 

2: Skab harmoni mellem det du sælger, og det du viser 

Dit facadeskilt skal vise, hvad du som butik står for. Hvis skiltet ikke signalerer noget af den stemning, man kan forvente i forretningen, kan der opstå en form for miskommunikation, og man kan ende med at tiltrække de forkerte kunder. Skab en harmoni og en “allignness.” 

3: Skil dig ud

Få et facadeskilt som ikke nødvendigvis ligner det, som naboen har. Selvom det er måske er ganske flot, og du rent faktisk drømte om noget, der mindede om, er det vigtigt, at skille sig ud. Ellers kan kunderne jo ligeså godt besøge din nabo, som de kender, hvis dit skilt bare ligner!

More articles